Jaaroverzicht 2012 - rhermans
  • Jaaroverzicht 2012

Wat een jaar

* We werden lid van het Bestuur van Natuurvrienden-Edegem die juist vzw werd en allerhande problemen kreeg.
* Ik werd lid van een fotoclub die na een half jaar dood ging (al dan niet met mijn onvrijwillige medewerking)
* Suzy haalde haar BANABA, dus nu heeft ze ook een Bachelor in Marketing.
* We bezochten eventjes Cyprus ... en 't was er waarm.
* Snoopy verliet onze familie, en Yorki toonde zijn adhd karakter.

Maar dat is slechts een zeer beperkte selectie.

Januari

was een rustige wintermaand, onze eerste wandeling met de Natuurvrienden waar we echt niet wisten of ze ons er niet af gingen wandelen (gelukkig niet).
Maar hetgeen deze maand eruitsprong was het Lichtfestival in Gent op 28januari.
We hadden geluk dat we daar vroeg genoeg waren aangezien door de grote opkomst na het begin de mensen gevraagd werden niet naar Gent te komen.

Februari

We begonnen met wat sneeuw, wat je nodig hebt in een winter.
Dus zodra ik de kans zag op zoek naar paddestoelen met een witte laag, doordat het koud genoeg was vond ik al snel enkele mooie exemplaren.
Zelfs de rat(jes) vonden het te koud om zich te verbergen.
Er was ook de eerste fotowandeling met Edifo (de fotoclub). Spijtig genoeg was iedereen er niet.
En nog een wandelingetje in Edegem.

Maart

De nieuwe kaasspecial is er, en t'was een succes.
Ook de eerste wandeling op de kalmthoutse heide na de grote brand van vorig jaar.
Er werd wel veel slechts gezegd over het gras dat de heide overwoekert, aan de andere kant zag het er wel mooi uit.
Een wandeling met de Natuurvrienden juist naast de Stad was verassend, en de demo waar we aan meededen bij de Delta's in Nederland was een leuke afsluiter.

Maart

Een gewone maand zoals zo veel anderen, maar dan toch ...
Edegem had Hof ter Linden aangeschaft en er was een Brunch om dat te vieren.
Een paar wandelingetjes en de lente begint zich al serieus te tonen.

April

We begonnen met een uitstap naar de Belgische versie van het Keukenhof. Kasteel Groot Bijgaarden en dit was echt wederom magnifiek.
We hadden de laatste wandeling bij de Natuurvrienden waar Roger en Marie-Rose bij waren.
We begrijpen nog steeds niet waarom dit moest stuk lopen, maar de wereld draait verder.
We bezochten het 'Park van Beervelde' waar ze jaarlijks twee tuinbeurzen houden.
We gingen dan een lang weekend naar Duitsland - Trier en daar in de buurt naar de Teufelsslucht.
We --- LOL --- wel veel we's he, de HeartBeat vormde een mooie afsluiter van de maand.

Juni

Deze maand was zeer rustig, het enige dat eruitsprong was de leuke uitstap naar Tongeren.

Juli

Nog zo'n rustige maand, mooi weer en ... wat uitrusten.

Augustus

Joepie -=grote vakantie=-
En wij weg naar Cyprus, waar het echt wel HEEEEEET was.
Doordat we niet zeker waren over een mogelijke tweede zit voor Suzy hadden we de vakantie wat korter geplant, dus toen we terug kwamen hadden we nog voldoende tijd om.
Gent te bezoeken, naar Paridaisa te gaan en een weekendje naar de tuinen van Appeltern en Nijmegen te gaan.
Waarna het werk weer begon :'(