Jaaroverzicht 2013 - rhermans
  • Jaaroverzicht 2013

Kort door de bocht

Even naar Duisburg, dan naar de kastelen aan de Loire, dan naar de USA efkes over de grens daar naar Canada, dan terug.

Maar ja dat is echt te kort door de bocht.

Laten we beter wat rustiger beginnen.

2013 kondigde zich aan met Suzy die besloot te stoppen met studeren, niet zo erg aangezien ze al twee bachelors heeft.
Ergens besloten we toen ook redelijk snel dat dit de kans was om eindelijk eens naar de USA te gaan.

Januari

was een mooie wintermaand, met voldoende sneeuw.
Ik heb geprobeerd mijn tanende interesse voor fotografie op te krikken door me te verplichten iedere dag een foto te maken.
Dat bleek veel moeilijker dan ik ooit voor mogelijk had gehouden.

Februari

Onze kaas special van de Paradise Dancers was weer een succes.
De wandelclub starte ook weer op.

Maart

Als superuitstap gingen we een weekend naar Duisburg.
Eerst hadden we gedacht naar de Zoom Erlebniswerld te gaan maar die bleek gesloten.
Een geluk want anders hadden we de zoo van Duisburg niet bezocht, die meer dan de moeite waard is, met zijn Dolfijnen show, en vooral ook door zijn Orinoco Dolfijn.

April

Een begin van een zeer drukke tijd. De nieuwe ramen op de tweede verdieping worden geplaatst. Wat als gevolg heeft dat de bezetting stuk is, nieuw papier geplakt moet worden. En ja laten we dan ook de kasten in de bergplaats en Suzy's slaapkamer even vernieuwen.

Maar niet alles is werk de schitterende uitstap naar de Kastelen van de Loire zal ons veel langer bijblijven dan het werk.

Mei

Vooral gekenmerkt door verder werken aan de renovatie van de tweede verdieping.

De laatste loodjes worden gelegd aan de afwerking van het tweede verdiep.

We bezoeken de Delta Dancers op hun allerlaatste dansdag.

En we vertrekken over de plas naar de USA (en een stukje Canada)

Juli

De laatste paar dagen in de USA, en ja het was daar fantastisch.

De rest van de maand hebben we meer gebruikt om uit te rusten.

Doordat Suzy op zoek is naar werk heb ik besloten zoveel mogelijk met de fiets naar het werk te gaan.

Augustus

Nog steeds een rustige maand, met een mooie uitstap naar Hasselt en de Japanse tuin, eveneens naar 's Hertogenbos.

Alhoewel tijdens de reis naar de USA mijn camera veel gebruik gezien heeft heb ik minder en minder zin om hem te gebruiken.

September

Na nog een schitterende fotodag met de pentax K5, is de kogel dan toch door de kerk. Ik stop met fotograferen met een dslr.

Ik wil minder gewicht, meer kwaliteit, meer plezier. En de eerste maand met de Fuji x-e1 is begonnen.

Vanaf nu zie je het aantal foto's gewoon stijgen zonder dat ik er echt moeite voor moet doen.

Oktober

Ik ben nog super begeesterd door mijn nieuwe camera en ga zelf actief op zoektocht naar fotokansen.

Een van de leuke verschijningen zijn de manderijneendjes die achter mijn werk opduiken.

November

Joepie Suzy heeft haar eerste baan. Niet iets waar ze om zat te springen maar het begin is er.
En ... ze heeft ook een auto dus moet ik niet meer fietsen. Dat was intussen ook koud aan het worden. Maar 1450km fietsen vind ik ook knap gedaan van mezelf.

Het fotograferen zit nog steeds in de lift. Ik het ook mijn eerste eekhoorntjes foto's getrokken iets wat me met de dslr nooit deftig gelukt was.

December

Ja het jaar loopt op zijn einde, er is niets geplant maar ... we zien nog wel verder. De maand is nog niet uit.